Contabilitate comert Amazon – cum se gestioneaza contabilitatea unei firme pe Amazon?

Parerea unui specialist in acest domeniu poate fi destul de costisitoare, asa ca cel mai bine alegem ce ne este mai la indemana, mai sigur si mai usor. Apelam la o firma de contabilitate competenta care ne poate indeplini si satisface toate nevoile legate de acest subiect.

Te afli in debutul afacerii tale si ai vrea ca totul sa fie cat mai prosper, productiv si ai vrea ca esecurile sa se tina departe de tine. Ei bine, in acest sens vei avea nevoie de cineva cu experienta, cu spirit competitiv, cu dorinta de reusita si care sa fie chiar prieten cu cifrele.

Contabilitatea in comert pe Amazon nu este un lucru complicat, dar depinde foarte mult si cum este abordat. Daca gasim mai multe probleme decat solutii, situatia ar putea fi destul de incurcata, insa nimic nu e prea dificil atunci cand avem in minte conturat clar scopul. Unde vrem sa ne indreptam. Uneori calea usoara nu este cea gresita, ci este cea care va pune capat tuturor problemelor intalnite.


Ce trebuie sa fac pentru a incepe comertul pe Amazon?


Bineinteles ca sunt cateva situatii la care trebuie sa ne gandim de dinainte. De exemplu, trebuie sa fii constient si de plata la care esti supus.

Pentru a incepe, trebuie sa platesti furnizorul, care este din China, si transportul de la acesta la distribuitorul tau (Amazon, SUA). Acum, distribuitorul (Amazon) se ocupa de toate demersurile necesare ca produsele respective sa ajunga la clientii tai care au dat comanda pe site, lucru pentru care trebuie sa mai platesti un comision. Cand se incheie aceste demersuri, banii iti sunt virati in cont.


Care sunt documentele necesare acestei activitati?


Vei avea nevoie bineinteles de contractual cu furnizorul (Amazon, in cazul nostru), de ordinal de plata, de factura produselor fabricate, factura de transport, rapoartele de vanzari de la Amazon, extrasele de cont, factura pentru servicii de telefonie si internet si, mai ales, declaratiile fiscale care vor merge la ANAF.

Toate aceste documente iti sunt necesare in infiintarea unui astfel de comert, insa de la mare folos, cum am spus si mai sus, ti-ar fi o firma de contabilitate care stie foarte bine tot ce presupune aceasta activitate. Nu ezita sa apelezi la persoane cu experienta care te pot indruma, pentru ca e pacat sa risti viitorul firmei tale.

Un alt lucru important de mentionat este ca iti va prinde bine sa fii sincer, transparent. Daca iti platesti impozitele, activitatea ta este legala si nu va trebui sa stai cu o teama in plus din acest punct de vedere. In Romania, din pacate, de-a lungul timpului au avut loc multe ilegalitati in aceasta situatie, asa ca si controlul este mai strict si mai amanuntit. Daca joci corect si rezultatul va fi satisfacator.

Angajarea unui contabil sau a unei firme de contabilitate poate fi vitala companiei tale, pentru ca acesta este mereu atent la legile care se pot schimba de la o zi la alta si incalcarea lor poate aduce adevarate pagube companiei tale, materializandu-se amende de zeci de mii de lei la ANAF.

Asadar, contabilitatea in comert pe Amazon nu ar trebui sa iti puna probleme daca ai langa tine persoane capabile si competente, dar si daca respecti legile, transparenta si iti platesti la timp impozitele. Altfel, ar putea fi un adevarat esec cu pagube aduse companiei tale.